MANDATA - ΜΑΝΤΑΤΑ

Το business plan του Grimaldi για το Ηράκλειο

Το business plan του Grimaldi για το Ηράκλειο

Το business plan του Grimaldi για το Ηράκλειο

A+ A-

 

Μετά και τις επίσημες υπογραφές για το λιμάνι του Ηρακλείου, το ολιστικό σχέδιο του ομίλου Grimaldi, τίθεται και επίσημα σε πλήρη εφαρμογή. Το κρητικό λιμάνι είναι ο τελευταίος κρίκος στις επενδύσεις του ιταλικού ομίλου, που έχει ήδη στο χαρτοφυλάκιο το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τις Μινωικές Γραμμές, θέτοντας την Ελλάδα σημαντικό τμήμα των μεγάλων επενδύσεων στην μεταφορά οχημάτων από Ασία και Τουρκία προς Ευρώπη.

Ο όμιλος ελέγχει το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου μετά τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, αφού κατέθεσε το υψηλότερο τίμημα των 80 εκ ευρώ. Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, στο νέο business plan του λιμένα είναι η ενεργειακή του αναβάθμιση - κυρίως μέσα από ευρωπαϊκά projects- χρησιμοποιώντας τον ηλεκτρισμό από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Πιο αναλυτικά, έχει εγκριθεί ήδη χρηματοδότηση, για έργο κοινού ενδιαφέροντος στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Μηχανισμού "Συνδέοντας την Ευρώπη" (Connecting Europe Facility 2021-2027/ CEF II), με το κωδικό όνομα "HUPPINES" (Heraklion Port UPgrade of Infrastructure, Interconnection and Environmental Sustainability). Στόχος του έργου HUPPINES είναι η ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών με σκοπό την αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής του Λιμένα Ηρακλείου, και ειδικότερα την ενίσχυση της θωράκισης και την επέκταση του προσήνεμου μόλου (ο οποίος έλαβε τη σημερινή του μορφή τη δεκαετία του 1960 και έχει ένα συνολικό μήκος 2.390 μέτρα), και τη σχεδίαση εγκατάστασης κυματογεννητριών πάνω στη θωράκιση του προσήνεμου μόλου.

Σε ότι αφορά την εκμετάλλευση της κυματικής ενέργειας, το έργο HUPINESS περιλαμβάνει τη μελέτη και τον σχεδιασμό για την εγκατάσταση σταθμού κυματογεννητριών πάνω στη θωράκιση του προσήνεμου μόλου, μετατρέποντας ουσιαστικά τον προσήνεμο μόλο σε μία πηγή παραγωγής καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας για τον Λιμένα Ηρακλείου. Η σχετική μελέτη περιλαμβάνει το σχεδιασμό των μηχανικών, ηλεκτρικών και υδραυλικών υποσυστημάτων, και τη δημιουργία σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τα κύματα μέσω ειδικών πλωτήρων που θα εγκατασταθούν στον προσήνεμο μόλο. Η εγκατάσταση των κυματογεννητριών πάνω στη θωράκιση του προσήνεμου μόλου, αποτελεί καινοτομία του εν λόγω έργου.

Αντίστοιχα, προετοιμάζονται σχετικές μελέτες για την βελτίωση των υποδομών ελλιμενισμού των πλοίων και φόρτωσης εμπορευμάτων, εκσυγχρονισμού του μηχανολογικού εξοπλισμού και του επιβατικού σταθμού.

Αν και οι βασικές λειτουργίες του λιμένα αφορούν την επιβατηγό ναυτιλία, την εμπορική και την κρουαζιέρα, αυτό που έχει το μεγάλο ενδιαφέρον είναι τα σχέδια που φαίνεται να έχουν "κλειδώσει” για δημιουργία μεγάλου car terminal εντός της χερσαίας ζώνη του λιμένα. Τα ίδια σχέδια φαίνεται πως υπάρχουν και για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που αν εφαρμοστούν αλλάζουν τον χάρτη των μεταφορών στα αυτοκίνητα, μία αγορά με πολύ μεγάλη κερδοφορία τα τελευταία χρόνια. Και αυτό γιατί το λιμάνι του Πειραιά έχει κατά αποκλειστικότητα την φόρτωση και εκφόρτωση των οχημάτων, με τον όμιλο Grimaldi να είναι ένας από τους βασικούς χρήστες, που είδαν τα λιμενικά τέλη να αυξάνονται. Έτσι, η δημιουργία μεγάλου car terminal, αρχικά στην Κρήτη, αλλάζει εκτός από το που αποβιβάζονται τα οχήματα, και το τρόπο που θα διανέμονται στην ευρωπαϊκή αγορά καθώς θα πρέπει να μεταφέρονται με άλλα πλοία προς την ενδοχώρα.



ΠΗΓΗ: capital.gr